keskiviikko 16. lokakuuta 2019

Hurahdin uuteen harrastukseen

Oikeastaan aloittelin art  journalingin hiljalleen jo joskus 2014, mutta varsinainen mania alkoi minulla viime keväänä, kun luin kirjan Arne & Carlos : Minun kirjani. 

Olin tehnyt kollaaseja ja piirrellyt valmiiseen kirjaan, mutta Arnen ja Carlosin ohjeilla opin tekemään kirjan ihan alusta asti paperiarkeista.

Hauskinta on junk journaling, koska siinä voi käyttää kaikenlaista jätepaperia, jota jokaisen kotiin kerääntyy, vanhoja lehtiä, vanhoja koulukirjoja, kortteja, mainoksia. Ei siis ole pakko ostaa kalliita askartelutuotteita. Voi niitä tietysti ostaa lisäksi, ja niin olen välillä tehnytkin.

Kirpputorit ja kierrätyskeskukset ovat hyviä paikkoja löytää materiaalia edullisesti, joskus jopa ilmaiseksi. Myös kirjaston kierrätyshyllyt kannattaa hyödyntää.

Olen opetellut tekniikoita Youtube-videoiden kautta. Niitä löytyy tosi paljon, useimmat kyllä englanninkielisiä. Esim. hakusanoilla Art Journaling tai Junk Journaling löytyy valtavat määrät toinen toistaan upeampia videoita, joita katselemalla voi löytää uusia ideoita.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Lisää kollaaseja